úterý 31. října 2017

Wrap Up | říjen 2017

Už teď vím, že nemám šanci do konce roku přečíst sedmdesát knih - a to ten rok tak nadějně začínal! Přesto je ale nutno říci, že jsem nepřečetla snad žádnou knihu, která by se mi vyloženě nelíbila. Asi nějaký dobrý výběr, jak se zdá. Ani říjen není výjimkou a mně se opět sešlo pár skvělých knih. Nemůžu se bohužel pochlubit žádným novým přírůstkem do knihovničky, ale s potěšením mohu napsat, že jsem si konečně založila bookstagram, o které jsem tak dlouho přemýšlela! A taky jsem si koupila svou první Funko Pop figurku - s mým oblíbeným Lupinem. 

Svět zachrání a přetvoří právě tito snílci | Říše bouří, Sarah J. Maas
Jistě to znáte, když se na nějakou knihu opravdu moc těšíte a naivně hned v den, kdy vyšla, si to napochodujete do knihkupectví aby jste zjistili, že ji ještě nemají. Nebo rovnou do třech knihkupectví. A další den taky nic - přitom v Kosmasu jsem od Maas kupovala dvě knihy ještě před oficiálním vydáním a u Říše mi řekli: "No asi koncem měsíce." To čekání se ale vyplatilo, Maas mě ještě nikdy nezklamala! O to horší pro mě po přečtení bylo vědomí, že na další díl si budu muset zase nějakou dobu počkat. Teď ale nemyslím dobu, než přeloží Tower of Dawn, ale až ten další díl. Panebože, musím vědět, jak se bude příběh dál odvíjet. Musím.






Nic není horšího než příběh bez konce | Kostičas, Samantha Shannon
Kostičas jsem si chtěla přečíst už celkem dlouho - pokaždé se mi do toho ale něco vlezlo, nebo jsemprostě jen chtěla dát přednost nějaké jiné knize, která mě lákala více. Ne, že by Kostičas nebyl jednou z těch knih, které mají naprosto dokonalou obálku a zajímavou anotaci. Nad knihou jsem téměř slintala pokaždé, co jsem ji viděla u kamarádky v poličce a nyní mohu konečně říct, jakou mám radost z toho, že jsem se do knihy skutečně pustila. Už se těším, až kamarádce sbalím i druhý díl, těším se, jakým směrem se příběh bude vyvíjet dál. A Strážce?! Další jméno na mém imaginárním seznamu potencionálních manželů.

V hudbě je jakási síla, působící, že přestane existovat všechen vnější svět a zůstanou jen tóny, které vám zasáhnou srdce | Fantom opery, Gaston Leroux
Abych tak pravdu řekla, nikdy jsem nebyla moc na muzikály a divadla - ne, že bych to neměla ráda, jen se mi to pokaždé vyhýbalo. Začátkem roku, ani nevím jak, jsem se ale dostala k muzikálu Les Misérables (Bídníci) a zamilovala si ho - zamilovala si jak tento muzikál, tak román Victora Huga. The Phantom of The Opera je druhým muzikálem, který mě chytil za srdce. Hluboce a upřímně jsem se zamilovala do příběhu a není den, který bych nenastartovala hudbou z tohoto... skvostu. A kniha za muzikálem samozřejmě nezaostává, ba naopak, dává nám nahlédnout více do minulosti a charakteru postav. Stále hlouběji propadám do hlubin lásky k tomuto příběhu. Navíc mám pocit, že čím hlouběji mu propadám, tím větší mám nutkání vzít po téměř dvou letec do ruky housle.



Lidé dnes znají cenu všeho, ale hodnotu ničeho | Obraz Doriana Graye, Oscar Wild
Tohle je jedna z knih, na které jsem se dlouho chystala a ne a ne se k ní dostat. Teď si ani nedokážu přesně uvědomit, kdy jsem si ji kupovala... ale tuším, že ve stejný den jako Fantoma opery (ano, určitě je to ten den, kdy jsem utratila všechny své peníze z brigády a nutno podotknout, že to bylo asi dva dny potom). Jsem skutečně ráda, že jsem se ke knize konečně dostala, protože mě bavila a líbilo se mi s procházet s Dorianem jeho proměnou. Mám ráda knihy, ve kterých autoři popisují myšlenky a pocity postav tak, jako to popsal Wilde. Je to geniální kniha a člověka donutí přemýšlet nad vlastním chováním a jak by asi jeho vlastní takový obraz vypadal.

2 komentáře:

  1. Jsem moc ráda, že se ti Dorian líbil, já se na něj asi o Vánocích vrhnu znovu, protože už mi chybí. :D
    Dost se stydím, že jsem ještě celou sérii Skleněný trůn nečetla, každopádně jednou snad. Doufám v to. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem v poslední době dostla strašnou chuť na zopakování Stmívání. Ani nevím pořádně, co mě k tomu popohnalo. Ale kolem Vánoc se do toho asi pustím. :DD
      Tak to budu doufat s tebou! Já mám tu sérii strašně moc ráda, vlastně obě od Sarah. :3

      Vymazat