čtvrtek 19. července 2018

Vdechnout barvu černobílém #2

... tentokrát ale trochu jinak, než posledně.
Pár lidí mě na Instagramu oslovilo s otázkou, ohledně omalovánek. Ať už šlo o to, jaké pastelky používám, kolik nad tím strávím času nebo jednoduše jak to dělám. Po delší úvaze jsem došla k závěru, že by nebylo vlastně od věci o omalovánkách udělat takový fotočlánek, kde bych vám proces takového vybarvování ukázala.
Vybrala jsem si poměrně jednoduchou omalovánku rodového erbu z Hry o trůny. Nebude to trvat tak dlouho ani to nebude tak složité, ale svou úlohu to splní skvěle. Nějaké detailnější obrázky, se scenérií a drobnůstkami, samozřejmě zaberou jak více času, tak víc trpělivosti, kterou já většinou postrádám. Ale hezky od začátku.

K vybarvování používám pastelky od Koh-I-Nooru - Polycolor, se kterými jsem naprosto spokojená. Můžete si je koupit jak samostatně, jaký odstín se vám líbí nebo jaký potřebujete, případně potom v různě obsáhlých sadách. Já mám sadu 36 pastelek, ale protože nejsem schopná vykreslovat bez toho, aniž bych na pastelky netlačila, mám je už takové dost opotřebované. I bez toho ale mají krásnou a sytou barvu. Za sebe je můžu určitě doporučit.
Obvykle začínám pozadím, nejde-li o nějakou složitější omalovánku, kde se v první řadě soustředím na ústřední motiv. Zde jsem začínala podkladem pod rodovým erbem a už jen ten mi zabral nějakých 5 hodin. Neptejte se mě, jak jsem tohoto docílila - tento čas střílím podle dvou muzikálů, na které jsem se podobu vybarvování dívala. To myslím mluví za vše. V mém případě je vykreslování omalovánek činnost na dlouhé tratě, nicméně člověk se u toho příjemně (ne)odreaguje a svým způsobem si potrénuje stínování, případně tam můžeme vidět, co dělají barvy, když je překrýváme dalšími. Zásadně se snažím nedržet jen jedné barvy a stíny ne vždy dělám černou pastelkou. Lepší je si vybrat nějakou tmavší, kterou překryjeme barvou, jakou chceme - pěkně se spojí a obrázek pak bude plastičtější, k čemuž si můžeme pomoct i tím, že přidáme světlejší barvu.
Ačkoliv studuji uměleckou školu, přiznávám, že stíny a světlo si určuji podle sebe, možná i proto, že jsem líná si určovat odkud by mohlo dopadat světlo a kdesi cosi. Obvykle mi to ale plus-mínus vychází. Ve zbytku článku už najdete koláže s kroky, jak jsem při vybarvování postupovala. Pokud budete mít nějaké otázky, určitě ráda zodpovím.



» Doba vybarvování: něco kolem 10 hodin určitě «

Žádné komentáře:

Okomentovat