úterý 11. července 2017

Já jsem zákon

Inspektor Javert je jednou z mých oblíbených postav z Bídníků. Pořádně ani nevím proč. Snad pro jeho výdrž a odhodlání. Celý život se hnal po Jeanu Veljeanovi a pro co? Pro ukradený chléb? Pro jeho útěk z galejí? Obyčejný policista by své snažení po neúspěšných letech vzdal, ale Javert měl svůj cíl. A šel si za ním. Kam ho nakonec zavedl? Do ledových hlubin.

"Stars, in your multitudes, scarce to be counted, filling the darkness with order and light. You are the sentinels, silent and sure, keeping watch in the night. Keeping watch in the night. You know your place in the sky, you hold your course and your aim. And each in your season returns and returns, and is always the same. And if you fall as Lucifer fell, you fall in flames." - Stars

Stars je jedna z mých vůbec nejoblíbenějších písniček z Les Mis. A to v téměř každém podání, které jsem slyšela (osobně, kromě verze z roku 2012 mám ráda i 1995). Kromě toho mám ráda každou písničku, nebo jen vsuvku, kde Russell zpívá. Má neskutečně příjemný hlas, alespoň podle mě. Každý máme jiný názor.
Ač to zní trochu morbidně, miluji píseň Javert's Suicide. Z té je také věta z názvu článku. Když jsem se asi v polovině Bídníků dostala k části a kapitole Žavér vyjel z kolejí (ano, Žavér, mám verzi, kde jsou všechna jména počeštěná), dostala jsem chuť Javerta nakreslit. Při této příležitosti jsem si koupila stříbrnou tuš, kterou má vyparáděný kabátec, ač to možná nejde tolik vidět. Černobílý portrét doplňuje rudá stuha.

"Honest work, just reward, that's the way to please the Lord." - Fantine's Arrest

2 komentáře:

  1. Nádherná kresba, už se konečně musím přemluvit k dokoukání Bídníků! Jsem vážně hrozná, přitom se mi začátek ve škole i líbil, ale nikdy jsem se nedokopala k puštění doma. Stále ale přemýšlím i o knížce, když už výtisků je knihovně alespoň deset. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych se na Bídníky mohla dívat pořád! A neomrzí mě. Podle mámy jsem na tom už závislá, nemůžu ale říct, že by mi to vadilo.
      Já jsem zrovna začátkem tohoto týdne Bídníky dočetla, a za mě musím říct, že se mi skutečně líbili. Člověk si tedy musí zvyknout na Hugovi popisy, nicméně miluji, jak jsou tam vyjádřené city a myšlenky postav. Od autora mě doba čekají ještě další dvě knihy - Chrám Matky Boží v Paříži (kterou tak jako tak musím do konce prázdnin přečíst, referát do školy) a Muž, který se směje. Na obě se těším, ačkoliv Chrám jsem četla asi dva roky zpátky a nedočetla jsem ho - nepamatuji si, že by se mi nelíbil, tedy to asi bude kvůli skončení výpůjční lhůty v knihovně. :)

      Vymazat